Autorom blogu je Tomáš Maga: Financiám sa venujem roky viac ako na plný úväzok, aby som dokázal skutočne pomáhať svojim klientom, nielen s nimi uzatvárať zmluvy.
Dátum napísania: 14.07.2023
Posledná aktualizácia: 18.07.2023
Nová kancelária na Ulici 1. mája 113/19
Nová kancelária sa nachádza v centre Liptovského Mikuláša oproti múzeu na Ulici 1. mája.
Okrem ľudí z manažérskych celkov, ktoré má Tomáš Maga priamo na starosti, sa udalosti otvorenia novej kancelárie zúčastnil aj Gabriel Kundrát z partnerského celku Financie v pohode a zároveň účastník projektu Hypotéka východ. Kancelária tak podporí tímovú spoluprácu pridružených manažérskych celkov TM finančné služby z celého Slovenska. Má byť miestom, kde si makléri budú môcť vzájomne vymieňať skúsenosti, aby mohli odborne rásť a tiež mohli komplexne riešiť požiadavky a potreby klientov.
Pri tejto príležitosti sme sa opýtali zopár otázok priamo Tomáša Magu, aby nám prezradil niečo viac o zamýšľaných plánoch a spôsobe svojho podnikania:
Komu má slúžiť nová pobočka?
Nová pobočka v Liptovskom Mikuláši bude primárne slúžiť ako miesto, kde sa stretávajú ľudia, ktorých záujmom je vypracovať sa po odbornej stránke medzi špičku vo finančnej sfére. Na svoje podnikanie budú môcť využívať tie najmodernejšie IT nástroje, najširšie produktové portfólio a budú odborne podporení tímom profesionálnych analytikov z radov zamestnancov Finportalu.
Transparentná, férová a dostupná kariéra RHR im v ich cieli – vypracovať sa medzi najlepšie zarábajúcich finančníkov v obore, určite pomôže.
Pobočka bude sekundárne slúžiť aj ako "meeting point", kde klienti nájdu eurodovaných odborníkov na financie.
V čom je podnikateľský koncept, ktorý využíva Tomáš Maga lepší oproti konkurencii?
Prakticky všetky štandardné MLM systémy fungujú tak, že najviac vyprodukovaného zisku zinkasuje vrcholový manažment a armáde „pešiakov“ v podobe finančných maklérov nižšej úrovne, ktorí v súčte tvoria 90% firmy a produkujú 90% obratu firmy, už potom dostanú z celkového koláča len omrvinky.
Obchodný koncept, ktorý ponúkam ja je iný v tom, že každý má možnosť ukrojiť si z koláča čo najviac. Z môjho pohľadu maklér, ktorý si v TM finančné služby nezarobí aspoň 3 tisíc eur mesačne, nepochopil dostatočne výhody konceptu, vzhľadom na to, že u mňa vám na takéto zárobky stačí obslúžiť v danom mesiaci dvoch priemerne zarábajúcich klientov.
Aká je hlavná výhoda spolupráce s Tomášom Magom?
Za hlavnú výhodu považujem to, že pod mojou taktovkou si viete budovať vlastnú značku a vlastný brand. Ja osobne vás v tom budem podporovať a dám vám svoje know-how, ktoré vám pomôže byť v tomto obore úspešným. To je zásadný rozdiel oproti štandardným MLM modelom, kde mnohé z nich vedú ľudí sektárskym spôsobom. Títo ľudia by za cudziu značku „položili život“ neuvedomujúc si, že sú sami podnikatelia a v mori poradcov je dôležité vedieť sa odlíšiť, spropagovať a vyzdvihnúť seba ako odborníka pred firemnou značkou ako takou. Ukazovateľom v podnikaní je zisk, nie prísľub toho, že sa raz - ak budeš makať, staneš nadpozemským riaditeľom,... (s úsmevom dodáva Tomáš Maga).
Budeš na pobočke v Liptovskom Mikuláši tráviť čas aj ty?
Jeden až dva dni v týždni plánujem tráviť čas na tejto pobočke aj ja. Plánujem sa naďalej venovať tomu, čo ma baví, a to je finančné poradenstvo. Kvalitných poradcov je na Slovensku ako šafránu. Za svoju 12 ročnú prax som stovkám klientom sľúbil, že sa o nich budem starať a plánujem to dodržať.
Okrem toho, pokiaľ by som nebol v obraze, veľmi rýchlo by som z toho procesu vypadol, nakoľko finančný svet je rýchlo sa meniaci segment.
Chceš ísť príkladom pre svojich spolupracovníkov?
Áno. Za najväčšiu pridanú hodnotu pre mojich spolupracovníkov považujem to, že som jeden z mála majiteľov firiem, ktorý stále aktívne poskytuje klientsky servis a stále venuje čas aj obchodným stretnutiam s klientmi. Vzdelávam sa a snažím sa mať vždy aktuálne info a vďaka tomu nerozprávam ľuďom rozprávky, ale ukazujem im realitu, aké náročné je presadiť sa v tomto obore, ale že sa to dá, ak urobia konkrétne kroky, ktoré im dokážem ukázať v praxi, ale hlavne kroky, ktoré naozaj fungujú.
Pamätám si obdobia v predošlých firmách, v ktorých mi pseudo-manažéri rozprávali ako fungujú veci, ktoré nikdy nefungovali, a počúval som len naučené frázy a poučky od ľudí, ktorí sami roky nevideli „živého klienta“ a nepraktizovali obchod. A my - obchodníci - sme boli tí, ktorí si to celé oddreli a aj vďaka ich nekompetentnosti to bolo oveľa náročnejšie. Moji ľudia majú obrovskú výhodu v tom, že na Slovensku patrím k špičkovým obchodníkom a dokážem ich naučiť predávať bez toho, aby predávali.
Kto je vaša cieľová skupina, čo sa týka klientov?
Mám záujem o serióznu klientelu. Nezaujíma ma, kto koľko zarába, či klient zarába 500 eur mesačne alebo 50 tisíc eur... , môj prístup bude rovnaký, dostane u mňa vždy kvalitnú službu. Dôležitá pre mňa je však lojalita, vzájomná úcta a rešpekt. Klient si musí vážiť môj čas a uvedomiť si, že vďaka našej práci sa on bude mať lepšie. Ak sa klient rozhodne pre spoluprácu, nepotrebujem s ním podpisovať žiadne dohody o spolupráci, stačí mi gentlemantské podanie rúk, pre mňa je to záväzné. Ak však zistím, že klient len márni môj čas a nechce si nechať poradiť, nepotrebujem ho, nepotrebujem každého.
Radšej jedného lojálneho klienta na dlhodobú spoluprácu ako desiatich, ktorí si nevážia vašu hodnotu. Takí nech si to riešia u priemerných poradcov, na trhu ich je dosť. Rovnako chcem, aby takto k výberu klientely pristupovali aj moji spolupracovníci.
Kto aktuálne bude sedieť na tejto pobočke?
Nikto. Sme podnikatelia, nepodnikáme pre to, aby sme vstávali na 7 hodinu ráno do práce ako v klasickom zamestnaní. Každý nech si robí kedy chce, koľko chce, ako chce, je mi jedno, či človek robí hodinu alebo 15 hodín denne, je to jeho vec a tiež mi je jedno, či podáva výkon, alebo nie. Keď nechce on, tak nezarobí, ale ak nerobí, nebudem mu venovať svoj čas.
Aktuálne sme tam traja: ja, Michal Turoň a Marek Perašín - nováčikovia s veľkým potenciálom, ktorí si to ešte ani sami neuvedomujú. Zatiaľ financie nerobia na full time a čas ukáže pre akú cestu sa rozhodnú. Všetko je to o nastavení ich mindsetu a závisí to od toho, čo chcú dokázať oni sami. Ak budú chcieť využívať kancelárske priestory na obchod, dvere sú im otvorené a kancelária prístupná. Rovnako tak to platí pre nových ľudí, ktorí sa rozhodnú so mnou spolupracovať.
Ako prebiehalo otvorenie kancelárie?
Chcel som, aby to bolo oficálno-neoficiálne! 😊 Otázka dresscode-u sa v našej firme veľmi nerieši, ale chcel som, aby tam bolo slávnostné prestrihnutie pásky. Pomohol som si mojim harry-potterovským bazovým prútikom! (Pozn.: Mnohí z nás vo firme sú veľkí fanúšikovia Harryho Pottera, vrátane mňa).
Otvorenie sme zahájili pesničkou Bohemian Rhapsody od Queen, mali sme vychladené šampanské s jahodami - o catering sa postarala moja šarmantná asistentka Janka Vinohradská, ktorá je u mňa obchodnou riaditeľkou a mojou pravou rukou. Catering a tiež aj ubytovanie nám zabezpečil miestny hotel Klar. Veľmi pekne ďakujeme, chlebíčky boli vynikajúce!
Kancelárske priestory zdobia logá na mieru, ktoré nám vyrobila a nainštalovala spoločnosť PC Design. Skvelá práca a výsledok, ďakujem!
Koláče sme kúpili v miestnej kaviarni Arch Caffe, ktorá pečie vynikajúce zákusky svetového formátu. Nové priestory sa všetkým zúčastneným veľmi páčili, však posúďte sami.
Posedeli sme, zajedli sme si, popili, podebatovali a po necelých dvoch hodinách sme sa presunuli do miestnej pivárne Liptovar, kde sme mali rezervované posedenie a večeru. Pochutnali sme si na výborných pivách a jedlách, za čo ďakujeme majiteľovi a šikovnému personálu pivárne.
Koľko platí u vás spolupracovník za školenia a takéto team-buildingy?
Nič. Som názoru, že všetky vzdelávania a team buildingy by mali byť bezplatné. Vzdelávania a akcie, ktoré robí Finportal platí Finportal, akcie ktoré organizujeme spoločne s ostatnými Partnermi v RHR hradíme z fondu RHR a akcie ktoré organizujem ja platím ja, prípadne sa zložíme viacerí majitelia svojich manažérskych celkov. Mnohé firmy organizujú akcie, ktoré im v skutočnosti zaplatia finančné inštitúcie, dajú si to nákladov a ešte vezmú peniaze od ľudí. Náš biznis model je postavený na transparentnosti, férovosti a som nastavený tak, že rozdielové provízie najbližšie obdobie celé reinvestujem do rozvoja firmy a ľudí.
Vzdelanie by malo byť dostupné pre každého a za vzdelávanie sa považujú aj takéto team buildingy, keďže náš koncept je o spájaní podnikateľov a na takýchto akciách získavajú ľudia skúsenosti, lebo sa prirodzene rozprávajú o biznise a vymieňajú si svoje skúsenosti. Taktiež to napomáha aj dobrým pracovným a medziľudským vzťahom. Nehráme sa na rodinnú firmu, sme obchodní partneri, ale to neznamená, že nemôžeme mať kvalitné vzťahy. Je to už však na každom, aké vzťahy si vybuduje a s kým si ich vybuduje. Mnohí ľudia z iných firiem argumentujú, že oni majú vzťahy a my máme len vysoké provízie. Takýto ľudia sú mi na smiech, nie len že majú mizerné provízie a nedostupnú kariéru, ešte sú aj pod vplyvom silnej manipulácie a kvôli svojej hlúposti a obmedzenosti veria takýmto absurditám.
Prečo by mali klienti spolupracovať práve s vami?
Nemusia, každý má právo vybrať si svojho poradcu. Ale ak by som mal vyzdvihnúť jednu vec, tak je to odbornosť - toto je pre mňa najvyššia hodnota. Ak nie je poradca kompetentný, môže mať najlepší úmysel na svete, poškodí klienta rovnako a možno ešte viac ako človek, ktorý nemá dobré úmysly.
Prečo by mali poradcovia z konkurencie prejsť k Tomášovi Magovi?
Dôvody boli uvedené vyššie, ak si poradca dokáže spočítať 2+2, tak som racionálna voľba. Ak sa odprostíme od toho, že ľudia zo štandardných MLM modelov u mňa zarobia za tú istú prácu 2x či 3x viac, tak minimálne ak im záleží na svojich klientoch, mali by urobiť zmenu. Bez kvalitných IT nástrojov, tímu analytikov, transparentného a nezávislého vzdelávania sa táto práca nedá robiť kvalitne. Mnoho poradcov z trhu sa drží sukne svojho manažéra, velebí cudziu značku a jediné čo vnímam je ich neschopnosť, obmedzenosť, nekompetentnosť a to, že majú ružové okuliare a klapky na očiach. Takýchto poradcov našťastie zlikviduje trh prirodzenou selekciou. Ľudia ako ja im rozoberú klientelu aj spolupracovníkov, schopní sa k nám v čase pridajú, plev necháme konkurencii. Česť výnimkám, na trhu sú samozrejme aj kvalitné firmy a kvalitní ľudia aj v konkurencii, nehádžeme všetkých a všetko do jedného vreca.
Aké máš plány na tento rok?
Chcem svoj čas venovať odbornej podpore tímu. To je moja priorita, aby si ľudia naplnili svoje ciele a odvádzali čo najkvalitnejšiu a najodbornejšiu prácu.